Sider

lørdag 7. januar 2012

Quilt in a day

Jeg har kjøpt meg en ny linjal fra Quilt in a day. Denne linjalen heter Day & Night. Ut fra denne ene linjalen kan en lage tre foskjellige stjerner.









Her er en annen stjerne en kan lage ut fra restene som blir igjen etter den første.








Den siste trekanten ser slik ut






Når en kutter den ned til en firkant ser den slik ut



Så den er en linjal en kan få mye ut av ved å kjære en trekant. Det eneste er at det går en del stoff med til å lage flere stjerner i en og samme form og samme form. For å lage seks av de største stjernenen har det gått med en meter stoff, av den brune fargen, som er hovedfargen.






Her har jeg sydd sammen noen av firkantene. Har brukt Paintstik opp på. For å se hvordan det blir å bruke klare stoff og tegne med paintstik opp på. Jeg vet ikke om jeg kan si det ble så vellyket.
Videre har jeg sydd firkantene sammen for å brukt de som en pane i en veske.

Ingen kommentarer: